Making Birdfood

Our community project for the environment

The students from the course of Mrs. Miehe-Brühl made a project together on the 13th of December 2023. The topic from the lesson was to take a stand. The students choose the project “Birdfood” from other different ideas. The teens chose the theme to help the birds in the cold season, when they don’t find nourishment. The pupils agreed for one recipe, what they researched on the internet. The ingredients are: almonds, oats, sunflower seeds, coconut oil, peanut butter, raisins and apples.

Die Schüler des Kurses von Frau Miehe-Brühl haben am 13. December 2023 zusammen ein Projekt gemacht. Das Thema der Stunde war es Stellung zu beziehen. Die Schüler wählten das Projekt Vogelfutter aus verschiedensten Ideen aus. Die Teenager wählten dieses Thema um den Vögeln in der kalten Jahreszeit zu helfen, wenn diese keine Nahrung finden. Die Schüler entschieden sich für ein Rezept, welches sie im Internet recherchierten. Die Zutaten waren : Mandeln, Haferflocken, Sonnenblumen Kerne, Kokos Öll, Erdnussbutter, Rosinen und Äpfeln.

Laura Müller 10d